12 grudnia 2024 roku odbyło się specjalne, świąteczne spotkanie Klubu Informatyka, poświęcone tematyce grafiki i renderingu w grach komputerowych. Wydarzenie to było solidną dawką wiedzy technicznej oraz merytorycznej oraz okazją do integracji w świątecznej atmosferze.
Pierwsza część spotkania poświęcona była procesowi tworzenia grafiki do gier wideo. Ignacy Kochanowski, grafik oraz prelegent, omówił kluczowe etapy produkcji wizualnej, począwszy od tworzenia modeli 3D i tekstur, poprzez rozwój i wykorzystanie assetów oraz shaderów, aż po ich implementację w środowisku gry. Szczególną uwagę zwrócił na techniki wypalania tekstur na obiektach 3D.
W drugiej części Bartłomiej Drągowski, atysta techniczny oraz prelegent, przedstawił podstawy programowania grafiki komputerowej. Wyjaśnił proces rasteryzacji na GPU, stanowiący fundament renderowania scen w czasie rzeczywistym. Omówił również zagadnienia związane z shaderami – małymi programami sterującymi wyglądem obiektów na ekranie, wpływającymi na takie aspekty jak oświetlenie, cienie czy efekty specjalne. Ta część prezentacji była skierowana zarówno do osób rozpoczynających przygodę z tworzeniem gier, jak i tych, którzy pragnęli pogłębić swoją wiedzę w tej dziedzinie.
Po części merytorycznej uczestnicy mieli okazję do swobodnych rozmów i wymiany doświadczeń w świątecznej atmosferze, podczas wspólnego wigilijnego posiłku.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i aktywny udział. Zapraszamy do uczestniczenia w kolejnych Klubach Informatyka, a także do śledzenia naszej strony internetowej oraz profili w mediach społecznościowych, gdzie będziemy informować o kolejnych wydarzeniach.
Oprac. Łukasz Bryk (PTI)