Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego ma zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych na Klub Informatyka, który odbędzie się 7 marca (wtorek), godz. 18:30 w siedzibie Zarządu Głównego PTI (ul. Solec 38/103).
W trakcie spotkanie zostaną omówione zagadnienia związane bezpieczeństwem dzieci w sieci: jak dotrzeć do najmłodszych z wiedzą o zagrożeniach występujących w Internecie.
O całym projekcie związanym z edukacją młodego pokolenia opowie lider Projektu ISSA Kids – Artur Markiewicz.
Artur Markiewicz
Jednym z filarów Projektu jest Cyfrowy Skaut, portal który ma na celu pokazanie sposobów na unikanie konsekwencji zagrożeń w sieci dla dzieci i młodzieży. Głównym odbiorcą treści są dorośli, którym przekazywana jest wiedza jak rozmawiać z dziećmi o cyberbezpieczeństwie z pomocą produktów, bez wykorzystywania komputerów do nauki.
Zainteresowani udziałem w projekcie mogą poznać dotychczasowe osiągnięcia tej inicjatywy zaglądając na poniższe strony, do czego zachęcamy.
https://cyfrowyskaut.pl/
prezentacja o projekcie
materiał dla potencjalnych partnerów
Po prezentacji odbędzie się dyskusja panelowa o bezpieczeństwie dzieci w sieci Internet, w której udział wezmą przedstawiciele Sekcji Informatyki Szkolnej: Barbara Halska i Adam Jurkiewicz.
Informacje organizacyjne
Początek spotkania to godz. 18:30, ale warto przyjść co najmniej 15 minut wcześniej, żeby spotkać dawno nie widzianych znajomych, albo też ukoić zagoniony organizm klubową kawą, bądź smaczną przekąską. Wstęp na Klub jest wolny. Ze względów logistyczno-aprowizacyjnych bylibyśmy wdzięczni za zgłoszenia pocztą elektroniczną pod adres omaz[at]pti.org.pl (z podaniem liczby osób). Prezentacje klubu wraz z oczekiwaną po nich dyskusją przypuszczalnie będą filmowane. Wiąże się to z wyrażeniem przez uczestników Klubu zgody na wykorzystanie ich wizerunku w relacjach wideo, które można będzie potem znaleźć w kanale PTI portalu Youtube, a także w portalu Oddziału Mazowieckiego PTI. W szczególności w informacjach noszących tag wideo.
Profile prelegentów
Barbara Halska – nagrodzona tytułem Nauczyciel Roku 2014. Specjalistka ds. Marketingu w firmie Hostersi. Współautorka podręczniki do kwalifikacji E13 i EE08 na kierunku technik informatyk. Współautorka podstawy programowej z informatyki, technik programista. Ekspertka ORE i MEN. Współautorka e-podręcznik wstęp do programowania w projekcie Apki.org. Koordynatorka projektu „Po technikum w pracę”, “Profesja bez granic”. Promotorka prac, które zdobywają międzynarodowe sukcesy w Francji, Brukseli, Seulu, Malezji, Londynie, Tajwanie, Kanadzie, USA, Tajlandii, Czechach. Trenerka Mistrzów Kodowania. Od 2016 Microsoft Innovative Educator Expert , od 2017 Microsoft Innovative Educator Fellow. Od sześciu lat mocno propagująca żeńskie klasy na kierunku technik informatyk. Autorka publikacji w czasopiśmie TIK w Edukacji, Głos Nauczycielski. Współautorka programu nauczania “Zielone Garnizony Informatyczne” MON. Ambasadorka programu Samsung Solve For Tomorrow, Mistrzostwa IT, Dziewczyny w Grze.
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python. Aktualnie nauczyciel informatyki w 78 Liceum Ogólnokształcącym.
Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 2021, członek zarządu Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym, ekspert sektorowej rady ds. kompetencji Informatyka. Trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja. Laureat II miejsca konkursu na Najlepszą Polską Książkę Informatyczną 2022 organizowanego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne.
Autor kursów języka Python dla projektu OSE IT-Szkoła – w zakresie szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej.
Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas szkoły podstawowej oraz liceum/technikum.
Współautor książki „Koduj w Pythonie – tworzymy grę przygodową” oraz publikacji „ENIGMA – Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie” wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Dla osób, które będą chciały połączyć się on-line ze spotkaniem, zamieszczamy poniżej link do połączenia z salą: