e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona główna2024Podstawy grafiki i renderingu w grach komputerowych

Podstawy grafiki i renderingu w grach komputerowych

Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego ma zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych na specjalne gwiazdkowe wydanie Klubu Informatyka, który odbędzie się 12 grudnia (czwartek) w godz. 18:00 – 20:30 w siedzibie POLSKIEGO TOWARZYSTWA INFORMATYCZNEGO (00-394 Warszawa Solec 38/lok. 103).

Spotkanie składać się będzie z dwóch części, bogatych w wiedzę techniczną, jak i możliwość integracji w atmosferze świątecznej.

Na początku poruszona zostanie tematyka grafiki w grach komputerowych. W tej części przedstawiony zostanie proces tworzenia grafiki do gier wideo, w tym rozwój i wykorzystanie assetów oraz shaderów. Omówione zostaną kluczowe etapy produkcji wizualnej gier, począwszy od tworzenia modeli 3D i tekstur, aż po ich implementację w środowisku gry. Dodatkowo omówione będą techniki optymalizacji grafiki, które pozwalają na zachowanie wysokiej jakości wizualnej przy ograniczonym zużyciu zasobów.

W ramach tej części przedstawione zostaną także podstawy programowania grafiki komputerowej, w tym wyjaśnienie procesu rasteryzacji na GPU, który jest fundamentem renderowania scen w czasie rzeczywistym. Omówione zostaną podstawowe zagadnienia związane z shaderami – niewielkimi programami wykorzystywanymi do sterowania wyglądem obiektów na ekranie, takimi jak oświetlenie, cienie czy efekty specjalne. Ta część prezentacji skierowana będzie zarówno do osób zaczynających przygodę z tworzeniem gier, jak i tych, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę techniczną na temat grafiki komputerowej.

Po zakończeniu części merytorycznej zaplanowano bogaty program integracyjny, który będzie okazją do wymiany doświadczeń oraz wspólnej zabawy w atmosferze świątecznej. W programie przewidziane jest wspólne kolędowanie. Ponadto, zaplanowano rozgrywki w gry planszowe, które będą doskonałą okazją do integracji w mniej formalny sposób. Nie zabraknie również poczęstunku.

Profile prowadzących

Bartłomiej Drągowski

Bartłomiej Drągowski

Absolwent wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej na specjalności Technologie Gier i Symulacji Komputerowych. Od dziecka zafascynowany grami komputerowi i stojącymi za nimi technologiami renderingu 3D. Zawodowo pracuje jako artysta techniczny przy grach AAA.

Ignacy Kochanowski

Ignacy Kochanowski

Grafik 3D z 5 letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w modelowaniu, oraz tworzeniu tekstur. Od małego uwielbiał rysować postacie z gier, a dzisiaj tworzenie wirtualnych światów daje mu ogromną satysfakcję. Doświadczenie w game devie zbierał pracując nad grami mobilnymi. Aktualnie zajmuje się tworzeniem filmów animowanych w Unreal Engine.

Uczestnictwo w spotkaniu wymaga uiszczenia opłaty specjalnej w wysokości 50 złotych (słownie: pięćdziesiąt złotych) dla osób dorosłych, młodzież szkolna z opłaty jest zwolniona. Dlatego też rosimy o życzliwe dofinansowanie imprezy (szczegóły na stronie wydarzenia – adres poniżej.)

Opłaty pobieramy przy pomocy platformy Evenea:
Kup bilet


 

Udostępnij post na:

-

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (228)zaproszenia (133)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (47)2016 (44)zarządzanie (43)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)bezpieczeństwo (30)oprogramowanie (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)odeszli (24)sztuczna inteligencja (23)Internet (22)zdrowie (22)wybory (18)2022 (18)PM (17)gry (17)wyróżnienia (16)FedCSIS (16)2012 (14)psychologia (14)2014 (13)Big Data (13)edukacja (13)2023 (12)terminologia (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)roboty (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Ważne (4)klub informatyka (4)2024 (4)Posiedzenia Zarządu OMaz (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)SIS (3)AI (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)Geniallne Miejsca (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)przemysł (1)cyberbezpieczeństwo (1)dziecko w sieci (1)explainable artificial intelligence (1)e-commerce (1)GEEK (1)Konkursy (1)Helmut V. Gläser (1)SMART (1)Marek Valenta (1)Mikołajki (1)gwiazdka (1)Święta Bożego Narodzenia (1)życzenia (1)Gwiazdkowy klub informatyka (1)Zarząd OMaz (1)ISACA (1)AWSI (1)Raporty (1)

// KATEGORIE