Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego ma zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych na specjalne gwiazdkowe wydanie Klubu Informatyka, który odbędzie się 12 grudnia (czwartek) w godz. 18:00 – 20:30 w siedzibie POLSKIEGO TOWARZYSTWA INFORMATYCZNEGO (00-394 Warszawa Solec 38/lok. 103).
Spotkanie składać się będzie z dwóch części, bogatych w wiedzę techniczną, jak i możliwość integracji w atmosferze świątecznej.
Na początku poruszona zostanie tematyka grafiki w grach komputerowych. W tej części przedstawiony zostanie proces tworzenia grafiki do gier wideo, w tym rozwój i wykorzystanie assetów oraz shaderów. Omówione zostaną kluczowe etapy produkcji wizualnej gier, począwszy od tworzenia modeli 3D i tekstur, aż po ich implementację w środowisku gry. Dodatkowo omówione będą techniki optymalizacji grafiki, które pozwalają na zachowanie wysokiej jakości wizualnej przy ograniczonym zużyciu zasobów.
W ramach tej części przedstawione zostaną także podstawy programowania grafiki komputerowej, w tym wyjaśnienie procesu rasteryzacji na GPU, który jest fundamentem renderowania scen w czasie rzeczywistym. Omówione zostaną podstawowe zagadnienia związane z shaderami – niewielkimi programami wykorzystywanymi do sterowania wyglądem obiektów na ekranie, takimi jak oświetlenie, cienie czy efekty specjalne. Ta część prezentacji skierowana będzie zarówno do osób zaczynających przygodę z tworzeniem gier, jak i tych, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę techniczną na temat grafiki komputerowej.
Po zakończeniu części merytorycznej zaplanowano bogaty program integracyjny, który będzie okazją do wymiany doświadczeń oraz wspólnej zabawy w atmosferze świątecznej. W programie przewidziane jest wspólne kolędowanie. Ponadto, zaplanowano rozgrywki w gry planszowe, które będą doskonałą okazją do integracji w mniej formalny sposób. Nie zabraknie również poczęstunku.
Profile prowadzących
Bartłomiej Drągowski
Absolwent wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej na specjalności Technologie Gier i Symulacji Komputerowych. Od dziecka zafascynowany grami komputerowi i stojącymi za nimi technologiami renderingu 3D. Zawodowo pracuje jako artysta techniczny przy grach AAA.
Ignacy Kochanowski
Grafik 3D z 5 letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w modelowaniu, oraz tworzeniu tekstur. Od małego uwielbiał rysować postacie z gier, a dzisiaj tworzenie wirtualnych światów daje mu ogromną satysfakcję. Doświadczenie w game devie zbierał pracując nad grami mobilnymi. Aktualnie zajmuje się tworzeniem filmów animowanych w Unreal Engine.
Uczestnictwo w spotkaniu wymaga uiszczenia opłaty specjalnej w wysokości 50 złotych (słownie: pięćdziesiąt złotych) dla osób dorosłych, młodzież szkolna z opłaty jest zwolniona. Dlatego też rosimy o życzliwe dofinansowanie imprezy (szczegóły na stronie wydarzenia – adres poniżej.)
Opłaty pobieramy przy pomocy platformy Evenea:
Kup bilet