e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona głównaPolecamyWkrótce finał konkursu gier edukacyjnych GEEK

Wkrótce finał konkursu gier edukacyjnych GEEK

KATEGORIE

Polskie Towarzystwo Informatyczne zorganizowało w tym roku pierwszy ogólnopolski konkurs gier edukacyjnych GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe). Zaproszono do rywalizacji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli. Zadaniem  zespołów było stworzenie scenariusza lub prototypu cyfrowej gry edukacyjnej.

Zgłoszone prace zostały już ocenione na etapie regionalnym w kategorii scenariuszy gier. Trwają obrady jury, które wyłoni najlepsze prototypy z poszczególnych województw. Ocena na szczeblu centralnym zakończy się w drugiej połowie maja, a ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi na konferencji „Polska w technosferze przyszłości”, która zaplanowana jest na 25 maja. Wynik można śledzić także na stronie https://mlodzi.pti.org.pl.

Zainteresowanie konkursem okazało się bardzo duże – w systemie zarejestrowały się 153 zespoły ze 116 placówek edukacyjnych z całej Polski. Ostatecznie przesłano 42 prace w postaci scenariuszy i 37 implementacji gier.

Uczniowie przygotowali projekty wspomagające naukę wielu przedmiotów – m.in. fizyki, biologii, języka angielskiego, historii, przedsiębiorczości, matematyki, elektroniki, programowania, astronomii i rozmaitych przedmiotów zawodowych. Tak duży przekrój tematyczny pokazuje ogromny potencjał pomysłowości uczestników. Praca projektowa, konieczna do przygotowania zgłoszenia, z pewnością pozwoliła im dodatkowo rozwinąć swoje pasje i nauczyła pracy zespołowej. Konkurs propaguje także – na czym szczególnie PTI zależy – naukę programowania i zainteresowanie informatyką.

Grywalizacja jest niezmiernie cenną techniką wykorzystywaną w nauczaniu. Byliśmy przekonani, że młodzież, polegając na swoich preferencjach i zainteresowaniach, stworzy bardzo ciekawe projekty, a najlepsze z nich będą miały szansę na wdrożenie i rozpowszechnienie – deklaruje prezes PTI Wiesław Paluszyński.

Wykorzystanie narzędzi informatycznych jest szczególnie ważne podczas pandemii i nauki zdalnej. Chcemy zachęcić nauczycieli wszystkich przedmiotów do sięgania po cyfrowe pomoce edukacyjne. Warto urozmaicić i uatrakcyjnić naukę online chociażby grami edukacyjnymi – podkreśla przewodnicząca Głównego Komitetu Organizacyjnego Małgorzata Kalinowska-Iszkowska.

Jak poinformował Paweł Strawiński, Mazowiecki Koordynator ECDL, PTI, z Mazowsza do etapu centralnego zakwalifikowały się cztery prace. Zwycięzcami regionalnymi zostały zespoły:

  • Space Team ze scenariuszem gry Fobos, w składzie: Magdalena Wiącek, Mateusz Matuszewski, Rafał Branczewski, Zuzanna Szynkiewicz; Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie, opiekun pan Mirosław Łabanowski;
  • Muzykanci ze scenariuszem gry Muzyczna gra, w składzie Adam Kruszyński, Alexander Łabsz, Leon Siedlecki, Paweł Szymański, Kacper Wasak; Szkoła Podstawowa nr 303 im. Fryderyka Chopina w Warszawie, opiekun pani Marta Rutkowska.

Z tak zwanymi dzikimi kartami do finału dostały się także zespoły:

  • KOmputery ze scenariuszem gry Matematyczny Labirynt; Szkoła podstawowa nr 360 w Warszawie; opiekun pani Anna Lewandowska oraz pani Mariola Piotrowska;
  • Helios ze scenariuszem Meliodas na tropie historii; Szkoła Podstawowa im. Władysława Jagiełły w Brochowie, opiekun pani Beata Krupniewicz.

Konkurs GEEK jest objęty patronatem Ministra Edukacji i Nauki oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Sponsorami głównymi konkursu są firmy Samsung oraz 11 bit studios, a sponsorami regionalnymi – Biś Computers, Freemind.games, Genially, Heavy Duty Challenge, Novomatic i QED Software. Konkurs organizowany jest w ramach obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego, objętego patronatem medialnym Polskiego Radio, czasopism „TiK w Edukacji”, „IT w Administracji” i „Przegląd Techniczny” oraz serwisu www.RokLema.pl.

(@)

Udostępnij post na:

-

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (228)zaproszenia (133)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (47)2016 (44)zarządzanie (43)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)bezpieczeństwo (30)oprogramowanie (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)odeszli (24)sztuczna inteligencja (23)Internet (22)zdrowie (22)wybory (18)2022 (18)PM (17)gry (17)wyróżnienia (16)FedCSIS (16)2012 (14)psychologia (14)2014 (13)Big Data (13)edukacja (13)2023 (12)terminologia (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)roboty (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Ważne (4)klub informatyka (4)2024 (4)Posiedzenia Zarządu OMaz (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)SIS (3)AI (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)Geniallne Miejsca (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)przemysł (1)cyberbezpieczeństwo (1)dziecko w sieci (1)explainable artificial intelligence (1)e-commerce (1)GEEK (1)Konkursy (1)Helmut V. Gläser (1)SMART (1)Marek Valenta (1)Mikołajki (1)gwiazdka (1)Święta Bożego Narodzenia (1)życzenia (1)Gwiazdkowy klub informatyka (1)Zarząd OMaz (1)ISACA (1)AWSI (1)Raporty (1)

// KATEGORIE