e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona głównaKlub InformatykaListopadowy KI. Sztuczna inteligencja w grach wideo

Listopadowy KI. Sztuczna inteligencja w grach wideo

Oddział Mazowiecki najuprzejmiej zaprasza wszystkich chętnych na Klub Informatyka, który odbędzie się w Audytorium Centralnym (pietro 1) Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej WEiTI (Nowowiejska 15/19, zob. mapkę). Zapraszamy 19. listopada (wtorek), godz. 18-21. Pierwsza prezentacja rozpocznie się punktualnie o godzinie 18:30. Ustalone zostały trzy tematy związane z programowaniem gier wideo z zastosowaniem w nich mechanizmów sztucznej inteligencji:

  • Myślące boty? O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo – Maciej Świechowski
  • Eksploracja danych z gier wideo w konkursach Knowledge Pit – Andrzej Janusz
  • Dwa mózgi to już tłum – propozycja uniwersalnej architektury AI w grach – Rafał Tyl

Przytoczone tematy omówią ludzie, którzy po uszy zanurzeni są w programowanie gier wideo w konkurencyjnym, komercyjnym środowisku producentów elektronicznej rozrywki. Są związani ze spółką QED Software. Maciej Świechowski: opowie o bibliotece Grail, która służy twórcom gier do definiowania inteligentnych zachowań komputerowych graczy. Zawiera ona metody pochodzące ze skrzyżowania nauki oraz branży gamedev i jest prawdopodobnie najbardziej aktualnym i najbardziej zaawansowanym narzędziem tego typu. Prezentacja będzie przeglądem 5 technik AI zastosowanych w tym projekcie. Andrzej Janusz: Otwarte konkursy eksploracji danych coraz częściej stanowią atrakcyjną alternatywę dla prowadzenia mozolnych i kosztownych badań z zakresu zastosowań uczenia maszynowego. W trakcie swojej prezentacji Andrzej Janusz opowie o przykładach tego typu konkursów zorganizowanych na platformie KnowledgePit, dotyczących problemów związanych z grami wideo. Rafał Tyl: Powszechnie wiadomo, że zbudowanie systemu zarządzającego wieloma agentami AI w grze wideo jest zadaniem bardzo złożonym. Debugowanie takiego systemu jest wyzwaniem jeszcze trudniejszym. Rafał Tyl zaprezentuje przykład elastycznej architektury AI, która umożliwia łatwe tworzenie wielu postaci sterowanych przez algorytmy sztucznej inteligencji, komunikację między nimi oraz łatwy podgląd ich stanu.

Wstęp na Klub jest wolny. Ze względów logistyczno-aprowizacyjnych Oddział Mazowiecki prosi o zgłoszenia (z podaniem liczby osób) pod adres omaz[at]pti.org.pl. Klub będzie filmowany. Wiąże się to z wyrażeniem przez uczestników Klubu zgody na wykorzystanie ich wizerunku w relacjach wideo, które można potem znaleźć  w kanale PTI portalu Youtube, a także w portalu Oddziału Mazowieckiego PTI, w szczególności w informacjach noszących tag wideo(d)

QED Software to spółka IT założona w 1999 przez naukowców i praktyków w dziedzinie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz przetwarzania dużych zbiorów danych. Złożony z matematyków i programistów zespół QED wykorzystuje najnowsze osiągnięcia informatyki do budowania przewagi konkurencyjnej i rozwiązywania problemów biznesowych klientów. Eksperci QED doradzają i dostarczają systemy predykcyjne i wspomagające podejmowanie decyzji oraz rozwiązania z zakresu analizy danych, tekstu i obrazów. QED Software pełni również rolę centrum kompetencyjnego, prowadzącego działania badawczo-rozwojowe dla klientów i spółek zależnych.

Zobacz także

Profile prelegentów

Andrzej Janusz – aktywny i doświadczony badacz w dziedzinach nauki związanych z eksploracją danych, uczeniem maszynowym i sztuczną inteligencją. Uzyskał stopień doktora informatyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie obecnie zajmuje stanowisko adiunkta. Uczestniczył w kilku projektach badawczo-rozwojowych finansowanych przez NCBR, dotyczących takich tematów, jak semantyczne indeksowanie publikacji naukowych, ocena zagrożeń podczas akcji przeciwpożarowych i ratowniczych, prowadzonych przez Państwową Straż Pożarną oraz aktywne monitorowanie warunków bezpieczeństwa w podziemnych kopalniach węgla. W swoich badaniach współpracował z naukowcami z kilku ośrodków akademickich w kraju i za granicą. W QED Software zajmuje stanowisko Senior ML Specialist, będąc jednocześnie kierownikiem wielu kluczowych dla firmy projektów.

Maciej Świechowski – stopień doktora inż. informatyki uzyskał w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk, a tytuł magistra inżyniera informatyki na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej w specjalnościach odpowiednio: sztuczna inteligencja oraz projektowanie systemów CAD/CAM. Ma wieloletnie komercyjne doświadczenie jako programista w aplikacjach biznesowych, a także naukowe w projektach związanych ze sztuczną inteligencją. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz IEEE i współautorem ponad 20 publikacji naukowych. W QED Software zajmuje się przede wszystkim projektem Grail, w którym pełni rolę osoby zarządzającej projektem. Jest również zaangażowany w tworzenie gry Tactical Troops oraz planowanie nowych projektów.

Rafał Tyl – programista gier, którego głównym zainteresowaniem jest sztuczna inteligencja. Ukończył studia na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, specjalizując się w przetwarzaniu obrazu, lecz szybko zmienił branżę na gamedev. Dysponuje doświadczeniem w implementacjach symulacji ruchu drogowego w grach mobilnych i AI w grach RTS (współtworzył sztuczną inteligencję do trybu multiplayer gry Ancestors Legacy). W QED zajmuje się rozwijaniem frameworku Grail oraz pracą nad grą taktyczną Tactical Troops. Kiedy nie jest zajęty kodowaniem, zajmuje się grą na gitarze, komponowaniem progresywnego metalu i poznawaniem nowych gier wideo.

Udostępnij post na:

-

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (228)zaproszenia (132)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (47)2016 (44)zarządzanie (43)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)bezpieczeństwo (30)oprogramowanie (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)odeszli (24)sztuczna inteligencja (23)Internet (22)zdrowie (22)wybory (18)2022 (18)PM (17)gry (17)wyróżnienia (16)FedCSIS (16)2012 (14)psychologia (14)2014 (13)Big Data (13)edukacja (13)terminologia (11)2023 (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)roboty (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Ważne (4)klub informatyka (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)SIS (3)AI (3)2024 (3)Posiedzenia Zarządu OMaz (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)Geniallne Miejsca (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)przemysł (1)cyberbezpieczeństwo (1)dziecko w sieci (1)explainable artificial intelligence (1)e-commerce (1)GEEK (1)Konkursy (1)Helmut V. Gläser (1)SMART (1)Marek Valenta (1)Mikołajki (1)gwiazdka (1)Święta Bożego Narodzenia (1)życzenia (1)Gwiazdkowy klub informatyka (1)Zarząd OMaz (1)ISACA (1)

// KATEGORIE