e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona głównaKonferencje i seminariaTrzecie spotkanie II edycji Akademii Internetowej

Trzecie spotkanie II edycji Akademii Internetowej

23 listopada (środa) tradycyjnie w BUW, w godzinach 10.00–12.00 odbędzie się kolejne (trzecie z czterech) spotkanie II edycji Akademii Internetowej. Akademia jest organizowana przez ICANN przy współpracy Oddziału Mazowieckiego PTI oraz Polskiego Oddziału IEEE  Computer Society. Uczestnictwo bezpłatne! Każdy użytkownik i entuzjasta Internetu mile widziany! Więcej informacji na temat Akademii oraz pełen harmonogram drugiej edycji IAP znaleźć można na stronie internetowej www.internetacademy.pl. Sprawozdania z dotychczasowych spotkań zamieszczamy w portalu OMaz PTI.
W trakcie trzeciego spotkania prelegenci będą omawiali kwestie związane z Internetem w sektorze publicznym, w szczególności publicznego udostępniania danych, a ponadto sytuacje naruszania własności intelektualnej wobec uczestników gier online. Tematyka wykładów:

Otwarte dane. Fundament czy fasada nowoczesnego państwa? – Krzysztof Izdebski, Fundacja e-Państwo

Mimo rozwoju segmentu otwartych danych wydaje się że polityką rządzi populizm. Obserwujemy również, że kraje, które mogą pochwalić się dużym zaangażowaniem w otwieranie swoich zasobów naruszają jednocześnie prawa człowieka i zasady rządów prawa. Czy rolą otwierania danych powinno być wyłącznie ułatwienie życia administracji, biznesowi i mieszkańcom, czy powinniśmy raczej wspierać te obszary, w których otwarte dane służyć powinny rozwojowi mechanizmów demokratycznych? Podczas wykładu zastanowimy się nad odpowiedzią na to pytanie oraz nad tym czy otwarte dane mają rzeczywisty wpływ na podejmowanie decyzji politycznych w oparciu o przesłanki merytoryczne, a nie emocje.

Gry wideo online – naruszenie praw własności intelektualnej (wybrane przykłady) – Ireneusz Matusiak, PIIT

Celem prezentacji jest przedstawienie sytuacji granicznych, w czasie których może dojść do naruszenia szeroko rozumianych praw własności intelektualnej zarówno przez „biernych” uczestników gier komputerowych on-line, jak i tych osób, które same zamierzają stworzyć własna grę komputerową. Wyjaśniona zostanie m.in. kwestia praw uczestników gier typu MMORPG do wytworów ich własnej twórczej działalności o indywidualnym charakterze – awatarów oraz możliwości ich przenoszenia pomiędzy grami komputerowymi.

O prelegentach:

Krzysztof Izdebski – Fundacja ePaństwo – dyrektor programowy. Prawnik i aktywista. Chce by państwo działało sprawnie i wierzy, że zależy to tylko od chęci polityków. Denerwuje się, gdy ktoś nie chce mu udostępnić informacji albo go oszukuje. Szczególnie jeśli robią to politycy.

 

Ireneusz Matusiak – Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), Prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych. Były sędzia sądów warszawskich. Radca prawny. Doktor prawa – doktorat z zakresu prawa autorskiego: „Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego”. Od 2003 r. Prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji w Warszawie. W ramach swoich zainteresowań prawnymi aspektami gier komputerowych, aktywnie uczestniczy w pracach Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR) oraz w komitecie prawnym Interactive Software Federation of Europe. Autor monografii i opracowań dotyczących gier komputerowych. Panelista lub wykładowca tematycznych konferencji dotyczących prawa autorskiego w społeczeństwie informacyjnym. Doradca prawny firm z sektora IT. Pełnomocnik wydawnictw w procesach o ochronę dóbr osobistych i z zakresu prawa prasowego.

Udostępnij post na:

-

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (228)zaproszenia (133)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (47)2016 (44)zarządzanie (43)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)bezpieczeństwo (30)oprogramowanie (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)odeszli (24)sztuczna inteligencja (23)Internet (22)zdrowie (22)wybory (18)2022 (18)PM (17)gry (17)wyróżnienia (16)FedCSIS (16)2012 (14)psychologia (14)2014 (13)Big Data (13)edukacja (13)2023 (12)terminologia (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)roboty (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Ważne (4)klub informatyka (4)2024 (4)Posiedzenia Zarządu OMaz (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)SIS (3)AI (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)Geniallne Miejsca (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)przemysł (1)cyberbezpieczeństwo (1)dziecko w sieci (1)explainable artificial intelligence (1)e-commerce (1)GEEK (1)Konkursy (1)Helmut V. Gläser (1)SMART (1)Marek Valenta (1)Mikołajki (1)gwiazdka (1)Święta Bożego Narodzenia (1)życzenia (1)Gwiazdkowy klub informatyka (1)Zarząd OMaz (1)ISACA (1)AWSI (1)Raporty (1)

// KATEGORIE