Wydział Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej przy współpracy firmy Globema – partnera Google, organizuje w dniach 22 i 23 lutego 2019 Hackathon Geoinformacyjny. Partnerami Hackathonu są Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Celem Hackathonu jest opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games.
Uczestnicy wykorzystując udostępnione przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii dane przestrzenne (BDOT 10k, cyfrowa ortofotomapa, modele budynków 3D) dla jednego z trzech obszarów w Warszawie:
- Osiedla Kamionek,
- Portu Praskiego,
- Miasteczka Wilanów,
opracują w ramach Hackathonu aplikację geoinformacyjną stanowiącą odpowiedź na pytanie jak przy pomocy gry efektywnie i efektownie zarazem przekazać mieszkańcom informacje o planowanych kierunkach rozwoju miasta. Podczas Hackathonu dopuszczalne będzie wykorzystanie narzędzi:
- w zakresie modelowania 3D: ESRI CityEngine, FME, Trimble SketchUp, Blender
- w zakresie opracowania i modyfikacji gier: Unity, Unreal Engine, MCreator (Minecraft), Cities: Skylines oraz wspierających narzędzi programistycznych
- dopuszczalne jest także opracowanie gry z wykorzystaniem API Google Maps i Google Earth
Zarejestrowanym uczestnikom Hackathonu udostępnione zostaną cyfrowe dane przestrzenne: BDOT 10k, ortofotomapa, numeryczny model rzeźby terenu oraz modele 3D budynków, a także licencje na oprogramowanie FME, CityEngine, Minecraft i Cities: Skylines. Organizatorzy zapewniają wyżywienie podczas Hackathonu i poprzedzających go warsztatów.
Dla zwycięzców przewidywane są cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów i sponsorów hackathonu: Globemę, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Dla chętnych organizowane są warsztaty technologiczne z wykorzystaniem FME Server, CityEngine oraz Minecraft. Do udziału zaprasza się zarówno uczestników indywidualnych, jak i zespoły 2-, 3- lub 4-osobowe.
Pomocne źródła informacji
- zapisy na stronie https://goo.gl/aWoc4N
- strona www wydarzenia: https://geoinformatyka.gik.pw.edu.pl/Hackathon/
- Wydarzenie facebook: https://www.facebook.com/events/549637125514789/?ti=cl
- wybrane obszary Warszawy: https://drive.google.com/open?id=1CgDCGA2hkcuQ-hKq-IUa6OX-Mt3wZpNW&usp=sharing
Co? Gdzie? Kiedy?
- termin 22-23.02 2019 Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej, ul. Rektorska 4, 00-614 Warszawa
- rozpoczęcie Hackathonu o godz. 17 w piątek 22 lutego
- zakończenie ok. godz. 16 w sobotę 23 lutego
Słowa kluczowe: inteligentne miasto 4.G – geoinformacja, geoinformatyka, geopartycypacja, grywalizacja