// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// edukacja

Trzecia edycja konkursu GEEK (2022/2023)

16.10.2022

Odsłon: 61

Przed nami III edycja konkursu GEEK (Gry Edukacyjne Eksperymentalne Komputerowe). Oficjalne ogłoszenie odbyło się podczas wręczania nagród w Campusie Google w Warszawie 10 września 2022. W nowej edycji zespoły będą liczyły od 2 do 4 osób. Prace będzie można przesyłać od 1 lutego do 1 marca 2023.

 

Czas szybko umyka, więc warto już tworzyć zespoły. Na stronie konkursu można już zaglądać do terminarza, można także pobrać plakat i ulotkę o konkursie. III edycja ogólnopolskiego KONKURSU GEEK będzie realizowana w szerszej formie. Plan jest taki, aby był to wspólny projekt polegający na wsparciu zespołów konkursowych – czyli uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych przez członków PTI i Ekspertów Sektorowej Rady ds. Informatyki podczas trwania tej edycji Konkursu – czyli od wrześn... więcej »

Kategorie: Ważne Tagi: gry, edukacja, zaproszenia, programowanie, 2022

Podsumowanie mazowieckiego finału konkursu "Geniallne miejsca"

29.06.2022

Odsłon: 187

W czwartek, 9 czerwca, w warszawskiej siedzibie PTI odbyło się podsumowanie mazowieckiego finału konkursu „Geniallne Miejsca”. Na uroczystość przybyli przedstawiciele wszystkich drużyn nagrodzonych i wyróżnionych na etapie regionalnym. Uczniowie otrzymali dyplomy i nagrody ufundowane przez sponsorów, a także zaprezentowali stworzone przez siebie prace. Wszyscy podkreślali, że przygotowane na konkurs gry pozwalają w bardzo ciekawy sposób poszerzać wiedzę o różnych zakątkach Mazowsza. PTI reprezentowała prezes Oddziału Mazowieckiego Maria Ganzha. Spotkanie poprowadziła regionalna koordynatorka konkursu – Ewelina Adamska-Niemkiewicz.

 

Założenia konkursu oraz jego realizację podsumowała Agnieszka Halicka ze sztabu głównego „Geniallnych Miejsc”. Podkreślała, że konkurs pozwala rozwijać rozmaite umiejętności i pozyskiwać wiedzę z różnych dziedzin; uczy nie tylko planowania, logicznego myślenia, ale r... więcej »

Kategorie: Polecamy Tagi: gry, edukacja, sprawozdania, 2022

Prawie dwie godziny dyskusji o informatyce szkolnej

03.12.2021

Odsłon: 561

Uprzejmie informujemy, że nagranie wideo z wykładów z ponaddwugodzinnego Klubu informatyka z 16 listopada 2021 przekornie zatytułowanego Paint forever?, a w całości poświęconego informatyce szkolnej, jest już dostępne. Można je odtworzyć w portalu Youtube. Klub został zorganizowany przez Oddział Mazowiecki PTI, a prowadzony był przez zaangażowanych nauczycieli-entuzjastów, uczestników Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym.

 

 

Przebieg czterech wykładów o informatyce szkolnej (łączny czas trwania materiału wideo wynosi 1:10:33). Prezentują kolejno: Karolina Antkowiak, Adam Jurkiewicz, Jacek Ścibor, Beata Chodacka (prowadząca sesję... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: wideo, zatrudnienie, edukacja, sprawozdania, programowanie, 2021

Listopadowy Klub Informatyka zaprasza na dyskusję:
jak w szkołach uczyć informatyki dzisiaj

03.11.2021

Odsłon: 890

Oddział Mazowiecki uprzejmie zaprasza na kolejny Klub Informatyka, który rozpocznie się 16 listopada (wtorek) o godzinie 18:30. Dla Klubu utrzymana zostanie jego formuła zdalna. Wystarczy (i warto) zalogować się jakieś 10 minut wcześniej. Tytuł Klubu brzmi : Paint forever? O informatyce w szkole! Klub rozpoczną krótkie prezentacje odnoszące się do różnych aspektów edukacji informatycznej. Następnie zapewne wywiąże się dyskusja poświęcona zagadnieniom edukacji szkolnej różnych poziomów: jej celom, skutkom, zakresowi, programom, zróżnicowaniu oraz elastyczności. Klub jest współorganizowany z sekcją informatyki szkolnej działającą przy PTI. Adres URL telekonferencji został podany poniżej.

 

Tematy prezentacji

 

  • Czego warto nauczyć osobę o specjaliza... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: psychologia, zatrudnienie, edukacja, zaproszenia, informatycy, 2021

Wkrótce finał konkursu gier edukacyjnych GEEK

09.05.2021

Odsłon: 635

Polskie Towarzystwo Informatyczne zorganizowało w tym roku pierwszy ogólnopolski konkurs gier edukacyjnych GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe). Zaproszono do rywalizacji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli. Zadaniem  zespołów było stworzenie scenariusza lub prototypu cyfrowej gry edukacyjnej.

 

Zgłoszone prace zostały już ocenione na etapie regionalnym w kategorii scenariuszy gier. Trwają obrady jury, które wyłoni najlepsze prototypy z poszczególnych województw. Ocena na szczeblu centralnym zakończy się w drugiej połowie maja, a ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi na konferencji „Polska w technosferze przyszłości”, która zaplanowana jest na 25 maja. Wynik można śledzić także na stronie ... więcej »

Kategorie: Polecamy Tagi: gamifikacja, gry, edukacja, sprawozdania, programowanie, 2021

Długa rozmowa o vademecum prelegenta online

01.10.2020

Odsłon: 946

Ta dyskusja o tym jak mówić i jak być słuchanym w technikach wirtualnego przekazu okazała się bardzo potrzebna. Pierwszy Klub Informatyka poświęcony tej tematyce (29 września), jednocześnie pierwszy w trybie zdalnym (po półrocznej przerwie w Klubach) skupił ok. 40 słuchaczy, którzy przez trzy godziny, niekiedy bardzo aktywnie, uczestniczyli w tej dyskusji. Liczba obserwatorów panelu z upływem czasu nie malała, co można uznać za duży sukces.

 

Dyskusję zainaugurowali trzej paneliści, kolejno: profesor wyższej matematyki, następnie nauczyciel przedmiotów humanistycznych oraz specjalista-konsultant od komunikacji interpersonalnej. Wszyscy zgodzili się, że metoda komunikacji zdalnej ma szereg wad, które nie pozwalają na pełen kontakt intelektualny mentora ze swoimi słuchaczami. Tym niemniej, jeśli już musimy w ten sposób się kontaktować, to warto omówić sposoby, jakimi można uniknąć różnorodnych błędów, które czyhają przy tym sposobie wymiany w... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: wideo, psychologia, media, zatrudnienie, Internet, edukacja, sprawozdania, 2020