Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.
Polskie Towarzystwo Informatyczne zorganizowało w tym roku pierwszy ogólnopolski konkurs gier edukacyjnych GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe). Zaproszono do rywalizacji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli. Zadaniem zespołów było stworzenie scenariusza lub prototypu cyfrowej gry edukacyjnej.
Zgłoszone prace zostały już ocenione na etapie regionalnym w kategorii scenariuszy gier. Trwają obrady jury, które wyłoni najlepsze prototypy z poszczególnych województw. Ocena na szczeblu centralnym zakończy się w drugiej połowie maja, a ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi na konferencji „Polska w technosferze przyszłości”, która zaplanowana jest na 25 maja. Wynik można śledzić także na stronie ... więcej »
16 lutego 2021, w kolejnym zdalnym, wirtualnym (jak kto woli: onlajnowym) Klubie Informatyka była mowa o prawach autorskich. Tematykę tę wszechstronnie omówiły dwie osoby o wykształceniu prawnicznym, ekspertki w swoich dziedzinach, to jest Agnieszka Wachowska z kancelarii TKP oraz Kamila Dulska-Maksara.
Z pierwszej prezentacji, którą prowadziła Agnieszka Wachowska słuchacze dowiedzieli się o ogólnych regulacjach prawnych na temat prawa autorskiego do oprogramowania. Zaprezentowane zostały zarówno podstawowe ustawy oraz założenia regulujące sprzedaż praw autorskich, jak i garść ciekawostek, paradoksów, tudzież kruczków interpretacyjnych. Prezentacja w formie elektronicznej (format PDF), dla spragnionych wiedzy szczegółowej, jest stale gotowa do pobrania ... więcej »
Zapraszamy na Klub Informatyka, który odbędzie się w trybie online już we wtorek 16 lutego (sesję telekonferencyjną rozpoczynamy o 18:00, natomiast pierwsza prezentacja zacznie się o 18:30). Tematem będą Prawa autorskie do oprogramowania i jak nimi skutecznie rozporządzać. Zaprezentują go dwie prelegentki: Kamila Dulska-Maksara oraz Agnieszka Wachowska. W części Program komputerowy jako utwór – kto jest twórcą i co w programach podlega ochronie?Agnieszka Wachowska przedstawi czym właściwie są prawa autorskie, jakie ich rodzaje rozróżniamy, a także kto jest twórcą aplikacji czy systemu komputerowego w świetle prawa autorskiego. Na przykładach przedstawione zostanie co może być chronione w ramach oprogramowania, a co nie.Kiedy oprogramowanie jest utworem wspó... więcej »
Tematyka listopadowego Klub Informatyka, zorganizowanego przez Oddział Mazowiecki PTI 19 bm, dotyczyła programowania gier wideo. Na spotkaniu w Audytorium Centralnym WEiTI Politechniki Warszawskiej zebrało się około 50 osób, z których wiele uczestniczyło w KI po raz pierwszy.
Trzech prelegentów z QED Software opowiedziało o najnowszych algorytmach sztucznej inteligencji stosowanych w grach wideo oraz o eksploracji danych pochodzących z gier. W ramach prezentacji przedstawiono tematy szczegółowe. O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo opowiedział Maciej Świechowski. Uniwersalną architekturę AI wykorzystywaną w grach przedstawił Rafał Tyl. Doświadczeniami z eksploracji danych z gier wideo w konkursach Knowledge PIT podzielił się z obecnymi Andrzej Janusz.
Bardzo ciekawie poprowadzone prezentacje uświadomiły słuchaczom z... więcej »
Oddział Mazowiecki najuprzejmiej zaprasza wszystkich chętnych na Klub Informatyka, który odbędzie się w Audytorium Centralnym (pietro 1) Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej WEiTI (Nowowiejska 15/19, zob. mapkę). Zapraszamy 19. listopada (wtorek), godz. 18-21. Pierwsza prezentacja rozpocznie się punktualnie o godzinie 18:30. Ustalone zostały trzy tematy związane z programowaniem gier wideo z zastosowaniem w nich mechanizmów sztucznej inteligencji:
Myślące boty? O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo - Maciej Świechowski
Wydział Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej przy współpracy firmy Globema - partnera Google, organizuje w dniach 22 i 23 lutego 2019 Hackathon Geoinformacyjny. Partnerami Hackathonu są Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Celem Hackathonu jest opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games.
Uczestnicy wykorzystując udostępnione przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii dane przestrzenne (BDOT 10k, cyfrowa ort... więcej »