Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.
Przed nami III edycja konkursu GEEK (Gry Edukacyjne Eksperymentalne Komputerowe). Oficjalne ogłoszenie odbyło się podczas wręczania nagród w Campusie Google w Warszawie 10 września 2022. W nowej edycji zespoły będą liczyły od 2 do 4 osób. Prace będzie można przesyłać od 1 lutego do 1 marca 2023.
Czas szybko umyka, więc warto już tworzyć zespoły. Na stronie konkursu można już zaglądać do terminarza, można także pobrać plakat i ulotkę o konkursie. III edycja ogólnopolskiego KONKURSU GEEK będzie realizowana w szerszej formie. Plan jest taki, aby był to wspólny projekt polegający na wsparciu zespołów konkursowych – czyli uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych przez członków PTI i Ekspertów Sektorowej Rady ds. Informatyki podczas trwania tej edycji Konkursu – czyli od wrześn... więcej »
W czwartek, 9 czerwca, w warszawskiej siedzibie PTI odbyło się podsumowanie mazowieckiego finału konkursu „Geniallne Miejsca”. Na uroczystość przybyli przedstawiciele wszystkich drużyn nagrodzonych i wyróżnionych na etapie regionalnym. Uczniowie otrzymali dyplomy i nagrody ufundowane przez sponsorów, a także zaprezentowali stworzone przez siebie prace. Wszyscy podkreślali, że przygotowane na konkurs gry pozwalają w bardzo ciekawy sposób poszerzać wiedzę o różnych zakątkach Mazowsza. PTI reprezentowała prezes Oddziału Mazowieckiego Maria Ganzha. Spotkanie poprowadziła regionalna koordynatorka konkursu – Ewelina Adamska-Niemkiewicz.
Założenia konkursu oraz jego realizację podsumowała Agnieszka Halicka ze sztabu głównego „Geniallnych Miejsc”. Podkreślała, że konkurs pozwala rozwijać rozmaite umiejętności i pozyskiwać wiedzę z różnych dziedzin; uczy nie tylko planowania, logicznego myślenia, ale r... więcej »
Polskie Towarzystwo Informatyczne zorganizowało w tym roku pierwszy ogólnopolski konkurs gier edukacyjnych GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe). Zaproszono do rywalizacji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli. Zadaniem zespołów było stworzenie scenariusza lub prototypu cyfrowej gry edukacyjnej.
Zgłoszone prace zostały już ocenione na etapie regionalnym w kategorii scenariuszy gier. Trwają obrady jury, które wyłoni najlepsze prototypy z poszczególnych województw. Ocena na szczeblu centralnym zakończy się w drugiej połowie maja, a ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi na konferencji „Polska w technosferze przyszłości”, która zaplanowana jest na 25 maja. Wynik można śledzić także na stronie ... więcej »
16 lutego 2021, w kolejnym zdalnym, wirtualnym (jak kto woli: onlajnowym) Klubie Informatyka była mowa o prawach autorskich. Tematykę tę wszechstronnie omówiły dwie osoby o wykształceniu prawnicznym, ekspertki w swoich dziedzinach, to jest Agnieszka Wachowska z kancelarii TKP oraz Kamila Dulska-Maksara.
Z pierwszej prezentacji, którą prowadziła Agnieszka Wachowska słuchacze dowiedzieli się o ogólnych regulacjach prawnych na temat prawa autorskiego do oprogramowania. Zaprezentowane zostały zarówno podstawowe ustawy oraz założenia regulujące sprzedaż praw autorskich, jak i garść ciekawostek, paradoksów, tudzież kruczków interpretacyjnych. Prezentacja w formie elektronicznej (format PDF), dla spragnionych wiedzy szczegółowej, jest stale gotowa do pobrania ... więcej »
Zapraszamy na Klub Informatyka, który odbędzie się w trybie online już we wtorek 16 lutego (sesję telekonferencyjną rozpoczynamy o 18:00, natomiast pierwsza prezentacja zacznie się o 18:30). Tematem będą Prawa autorskie do oprogramowania i jak nimi skutecznie rozporządzać. Zaprezentują go dwie prelegentki: Kamila Dulska-Maksara oraz Agnieszka Wachowska. W części Program komputerowy jako utwór – kto jest twórcą i co w programach podlega ochronie?Agnieszka Wachowska przedstawi czym właściwie są prawa autorskie, jakie ich rodzaje rozróżniamy, a także kto jest twórcą aplikacji czy systemu komputerowego w świetle prawa autorskiego. Na przykładach przedstawione zostanie co może być chronione w ramach oprogramowania, a co nie.Kiedy oprogramowanie jest utworem wspó... więcej »
Tematyka listopadowego Klub Informatyka, zorganizowanego przez Oddział Mazowiecki PTI 19 bm, dotyczyła programowania gier wideo. Na spotkaniu w Audytorium Centralnym WEiTI Politechniki Warszawskiej zebrało się około 50 osób, z których wiele uczestniczyło w KI po raz pierwszy.
Trzech prelegentów z QED Software opowiedziało o najnowszych algorytmach sztucznej inteligencji stosowanych w grach wideo oraz o eksploracji danych pochodzących z gier. W ramach prezentacji przedstawiono tematy szczegółowe. O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo opowiedział Maciej Świechowski. Uniwersalną architekturę AI wykorzystywaną w grach przedstawił Rafał Tyl. Doświadczeniami z eksploracji danych z gier wideo w konkursach Knowledge PIT podzielił się z obecnymi Andrzej Janusz.
Bardzo ciekawie poprowadzone prezentacje uświadomiły słuchaczom z... więcej »