Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.
Polskie Towarzystwo Informatyczne zaprasza wszystkich związanych zawodowo z informatyką do udziału w Otwartych Mistrzostwach Polski Informatyków w Narciarstwie. Odbędą się one 18-20 marca br. (piatek-niedziela) w Szczyrku. Obowiązuje rejestracja. Należy jej dokonać tutaj.
W pierwszy, piątkowy, wieczór organizatorzy zapraszają na konferencję zatytulowaną „Bezpieczeństwo w informatyce i sporcie”. Można jeszcze zgłaszać referaty. Szczegóły na stronie: https://mpin.pl/#konferencja.
Organizatorzy zapewniają doskonałą atmosferę, gorącą rywalizację na profesjonalnie przygotowanej trasie oraz niezapomniane wspomnienia.
Oddział Mazowiecki PTI ma zaszczyt zaprosić na wtorek 22 lutego 2022 godz. 18:30 na kolejny Klub Informatyka, w trybie online, tym razem zatytułowany on będzie PoLAND of IT Masters – hub informacyjny o sukcesach polskiej informatyki.
Podczas klubu omówione zostaną kwestie promocji polskiej informatyki na świecie, jej celów, założeń, możliwości, szans i zagrożeń. Projekt promocyjny PoLAND of IT Masters ma tworzyć swoistą „tablicę chwały” wskazującą najciekawsze i najbardziej wartościowe osiągnięcia docenione w informatycznym świecie. Ma on służyć promocji Polski, ale także, poprzez przykłady oddziaływać na informatyczną młodzież, pokazując, że warto się kształcić, być kreatywnym, że wejście w świat technologii cyfrowej otwiera praktycznie nieskończone perspe... więcej »
Uprzejmie informujemy, że nagranie wideo z wykładów z ponaddwugodzinnego Klubu informatyka z 16 listopada 2021 przekornie zatytułowanego Paint forever?, a w całości poświęconego informatyce szkolnej, jest już dostępne. Można je odtworzyć w portalu Youtube. Klub został zorganizowany przez Oddział Mazowiecki PTI, a prowadzony był przez zaangażowanych nauczycieli-entuzjastów, uczestników Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym.
Przebieg czterech wykładów o informatyce szkolnej (łączny czas trwania materiału wideo wynosi 1:10:33). Prezentują kolejno: Karolina Antkowiak, Adam Jurkiewicz, Jacek Ścibor, Beata Chodacka (prowadząca sesję... więcej »
Oddział Mazowiecki uprzejmie zaprasza na kolejny Klub Informatyka, który rozpocznie się 16 listopada (wtorek) o godzinie 18:30. Dla Klubu utrzymana zostanie jego formuła zdalna. Wystarczy (i warto) zalogować się jakieś 10 minut wcześniej. Tytuł Klubu brzmi : Paint forever? O informatyce w szkole! Klub rozpoczną krótkie prezentacje odnoszące się do różnych aspektów edukacji informatycznej. Następnie zapewne wywiąże się dyskusja poświęcona zagadnieniom edukacji szkolnej różnych poziomów: jej celom, skutkom, zakresowi, programom, zróżnicowaniu oraz elastyczności. Klub jest współorganizowany z sekcją informatyki szkolnej działającą przy PTI. Adres URL telekonferencji został podany poniżej.
Tematy prezentacji
Czego warto nauczyć osobę o specjaliza... więcej »
Ukazała się wiosenna edycja 2021 katalogu Targów Pracy i Praktyk Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W związku z epidemią jest to jedna z niewielu możliwości wielostronnego wstępnego kontaktu pracodawców z ewentualnymi kandydatami na pracowników. Targów na razie nie ma i być nie może, ale Katalog Targów dzielnie trwa, jest aktualizowany i służy zainteresowanym.
Kompletny katalog w formacie PDF (22MB, 58 stron) znajduje się do pobrania tutaj.
BEST Hacking League – to podobno największy hackaton na Politechnice Warszawskiej, który powstał z myślą o studentach, chcących sprawdzić swoją wiedzę oraz umiejętności w zakresie programowania.
Wydarzenie daje możliwość rozwijania nie tylko umiejętności technicznych, lecz również miękkich, takich jak: praca w zespole pod presją czasu czy autoprezentacja. 9-10 kwietnia 2021 odbędzie się szósta edycja 24-godzinnego maratonu programowania BEST Hacking League!
Z czego składa się BEST Hacking League?
Hackaton zostanie przeprowadzony jako 24-godzinny maraton programowania. Zadaniem uczestników będzie rozwiązanie problemu związanego z motywem hackatonu w jednej z trzech kategorii:
Software – stworzenie innowacyjnej aplikacji,
Hardware – zbudowanie i zaprogramowanie prototypu urządzenia,