// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// Aktualności

Lutowy Klub Informatyka - Jak budować potrzebne i działające systemy administracji publicznej

05.02.2015

Odsłon: 2723

Tematem dyskusji Klubu Informatyka 5 lutego będą reguły tworzenia systemów IT administracji publicznej.

 

Histora tworzenia systemów IT administracji to przykłady zarówno projektów udanych, jak i źle pomyślanych od samego początku, które - niezależnie od poniesionych nakładów oraz jakości stworzonego oprogramowania - albo nie były nikomu potrzebne, albo nie tylko nie pomagały administracji, obywatelom i przedsiębiorcom, ale wręcz stawały się źródłem dodatkowych problemów.

 

Nieprzypadkiem wybraliśmy ten temat właśnie teraz, gdy zaczyna się realizacja Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Jako środowisko zawodowe jesteśmy z oczywistych powodów zainteresowani osią priorytetową nr 2 PO PC: budową e-administracji i otwartego rządu. Plan finansowy PO PC zakłada przeznaczenie na oś nr 2 łącznie równowartości ponad 1,2 mld EUR, za co powinniśmy osiągnąć:

  • wzrost jakości i dostępności e-usług publicznych
  • usprawnienie funkcjonowania cyfrowej administracji publicznej
  • poprawę dostępności informacji i zasobów publicznych.

 

W krótkim wstępie poruszymy kilka kwestii: reguły prawidłowego określania problemu społecznego lub gospodarczego, który chce rozwiązać ustawodawca, stosowanie odpowiednich notacji w modelowaniu procesów w administracji publicznej, wykorzystanie podejścia ramowego.

 

Po tym wstępie zapraszamy do dyskusji, co powinniśmy zrobić, żeby za wspomniane 1,2 mld EUR powstawały systemy przede wszystkim potrzebne wszystkim zainteresowanym i dobrze działające - a przy tym zaprojektowane i zrealizowane zgodnie z regułami sztuki i efektywnie.  

 

Zaproponujemy też kontynuację tematyki - albo na następnym Klubie Informatyka, albo w formie rozszerzonej, np. seminarium z udziałem zaproszonych przedstawicieli administracji i innych środowisk zaangażowanych w realizację PO PC.

 

Program KI

18:30-19:00 wprowadzenie do dyskusji: 

  • rozwiązywanie problemów gospodarczych i społecznych a interwencje regulacyjne (Tomasz Kulisiewicz),
  • metodyka stosowania notacji BPMN w modelowaniu procesów administracji publicznej (Jacek Nieckuła),
  • ramowe podejście czyli co? Frameworx jako uogólnienie modelu (Andrzej J. Piotrowski);

19:00-19:30 dyskusja z uczestnikami - jak my jako środowisko powinniśmy się włączyć do PO PC;

19:30-19:45 sonda na temat kontynuacji tematyki;

19:45-20:30 poczęstunek, rozmowy nieformalne.

 

Szczegóły organizacyjne

Termin: 5 lutego 2015 r., godz. 18:30-20:30

Miejsce: Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT (czyli tu). 

ul. Newelska 6, 01-447 Warszawa, 

Sala nr 14 (parter) 

Dojazd m.in tramwajami 13, 20, 23, 24, autobusami 129, 159, 167, 197, 201.

Zgłoszenia: Ze względów organizacyjnych prosimy o zgłoszenia na adres: omaz(at)poczta.pl do 4 lutego br.

 

Serdecznie zapraszamy!

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: 2015, PM, administracja, zaproszenia