// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// Aktualności

Wkrótce finał konkursu gier edukacyjnych GEEK

09.05.2021

Odsłon: 260

Polskie Towarzystwo Informatyczne zorganizowało w tym roku pierwszy ogólnopolski konkurs gier edukacyjnych GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe). Zaproszono do rywalizacji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli. Zadaniem  zespołów było stworzenie scenariusza lub prototypu cyfrowej gry edukacyjnej.

 

Zgłoszone prace zostały już ocenione na etapie regionalnym w kategorii scenariuszy gier. Trwają obrady jury, które wyłoni najlepsze prototypy z poszczególnych województw. Ocena na szczeblu centralnym zakończy się w drugiej połowie maja, a ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi na konferencji „Polska w technosferze przyszłości”, która zaplanowana jest na 25 maja. Wynik można śledzić także na stronie https://mlodzi.pti.org.pl.

 

Zainteresowanie konkursem okazało się bardzo duże – w systemie zarejestrowały się 153 zespoły ze 116 placówek edukacyjnych z całej Polski. Ostatecznie przesłano 42 prace w postaci scenariuszy i 37 implementacji gier.  


Uczniowie przygotowali projekty wspomagające naukę wielu przedmiotów – m.in. fizyki, biologii, języka angielskiego, historii, przedsiębiorczości, matematyki, elektroniki, programowania, astronomii i rozmaitych przedmiotów zawodowych. Tak duży przekrój tematyczny pokazuje ogromny potencjał pomysłowości uczestników. Praca projektowa, konieczna do przygotowania zgłoszenia, z pewnością pozwoliła im dodatkowo rozwinąć swoje pasje i nauczyła pracy zespołowej. Konkurs propaguje także – na czym szczególnie PTI zależy – naukę programowania i zainteresowanie informatyką.

 

Grywalizacja jest niezmiernie cenną techniką wykorzystywaną w nauczaniu. Byliśmy przekonani, że młodzież, polegając na swoich preferencjach i zainteresowaniach, stworzy bardzo ciekawe projekty, a najlepsze z nich będą miały szansę na wdrożenie i rozpowszechnienie – deklaruje prezes PTI Wiesław Paluszyński.

 

Wykorzystanie narzędzi informatycznych jest szczególnie ważne podczas pandemii i nauki zdalnej. Chcemy zachęcić nauczycieli wszystkich przedmiotów do sięgania po cyfrowe pomoce edukacyjne. Warto urozmaicić i uatrakcyjnić naukę online chociażby grami edukacyjnymi – podkreśla przewodnicząca Głównego Komitetu Organizacyjnego Małgorzata Kalinowska-Iszkowska.

 

Jak poinformował Paweł Strawiński, Mazowiecki Koordynator ECDL, PTI, z Mazowsza do etapu centralnego zakwalifikowały się cztery prace. Zwycięzcami regionalnymi zostały zespoły:

 

  • Space Team ze scenariuszem gry Fobos, w składzie: Magdalena Wiącek, Mateusz Matuszewski, Rafał Branczewski, Zuzanna Szynkiewicz; Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie, opiekun pan Mirosław Łabanowski;
  • Muzykanci ze scenariuszem gry Muzyczna gra, w składzie Adam Kruszyński, Alexander Łabsz, Leon Siedlecki, Paweł Szymański, Kacper Wasak; Szkoła Podstawowa nr 303 im. Fryderyka Chopina w Warszawie, opiekun pani Marta Rutkowska.

 

Z tak zwanymi dzikimi kartami do finału dostały się także zespoły:

  • KOmputery ze scenariuszem gry Matematyczny Labirynt; Szkoła podstawowa nr 360 w Warszawie; opiekun pani Anna Lewandowska oraz pani Mariola Piotrowska;
  • Helios ze scenariuszem Meliodas na tropie historii; Szkoła Podstawowa im. Władysława Jagiełły w Brochowie, opiekun pani Beata Krupniewicz.

 

Konkurs GEEK jest objęty patronatem Ministra Edukacji i Nauki oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Sponsorami głównymi konkursu są firmy Samsung oraz 11 bit studios, a sponsorami regionalnymi – Biś Computers, Freemind.games, Genially, Heavy Duty Challenge, Novomatic i QED Software. Konkurs organizowany jest w ramach obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego, objętego patronatem medialnym Polskiego Radio, czasopism „TiK w Edukacji”, „IT w Administracji” i „Przegląd Techniczny” oraz serwisu www.RokLema.pl.

 

(@)

Kategorie: Polecamy Tagi: gamifikacja, gry, edukacja, sprawozdania, programowanie, 2021