// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// gry

O sztucznej inteligencji w grach cyfrowych wideo

27.11.2019

Odsłon: 43

Tematyka listopadowego Klub Informatyka, zorganizowanego przez Oddział Mazowiecki PTI 19 bm, dotyczyła programowania gier wideo. Na spotkaniu w Audytorium Centralnym WEiTI Politechniki Warszawskiej zebrało się około 50 osób, z których wiele uczestniczyło w KI po raz pierwszy.

 

Trzech prelegentów z QED Software opowiedziało o  najnowszych algorytmach sztucznej inteligencji  stosowanych w grach wideo oraz o eksploracji danych pochodzących z gier. W ramach prezentacji przedstawiono tematy szczegółowe.  O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo opowiedział Maciej Świechowski. Uniwersalną architekturę AI wykorzystywaną w grach przedstawił  Rafał Tyl. Doświadczeniami z eksploracji danych z gier wideo w konkursach Knowledge PIT podzielił się z obecnymi Andrzej Janusz.

 

Bardzo ciekawie poprowadzone prezentacje uświadomiły słuchaczom z... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: wideo, gry, oprogramowanie, sprawozdania, sztuczna inteligencja, 2019

Listopadowy KI. Sztuczna inteligencja w grach wideo

30.10.2019

Odsłon: 608

Oddział Mazowiecki najuprzejmiej zaprasza wszystkich chętnych na Klub Informatyka, który odbędzie się w Audytorium Centralnym (pietro 1) Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej WEiTI (Nowowiejska 15/19, zob. mapkę). Zapraszamy 19. listopada (wtorek), godz. 18-21. Pierwsza prezentacja rozpocznie się punktualnie o godzinie 18:30. Ustalone zostały trzy tematy związane z programowaniem gier wideo z zastosowaniem w nich mechanizmów sztucznej inteligencji:

 

  • Myślące boty? O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo - Maciej Świechowski
  • ... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: gry, zaproszenia, programowanie, sztuczna inteligencja, 2019

Geospatial Hackathon - Smart Tools for Smart Cities

08.02.2019

Odsłon: 435

Wydział Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej przy współpracy firmy Globema - partnera Google, organizuje w dniach 22 i 23 lutego 2019 Hackathon Geoinformacyjny. Partnerami Hackathonu są Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Celem Hackathonu jest opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games.


Uczestnicy wykorzystując udostępnione przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii dane przestrzenne (BDOT 10k, cyfrowa ort... więcej »

Kategorie: Polecamy, Konferencje i seminaria Tagi: gry, zaproszenia, Projektowanie interakcji, programowanie, Geoinformatyka, 2019

Akademia Internetowa - relacje ze spotkań II edycji

08.12.2016

Odsłon: 1656

Inicjatorem drugiej edycji Akademii Internetowej był ICANN we współpracy z Oddziałem Mazowieckim PTI oraz Polskim Oddziałem IEEE Computer Society. Poniżej krótkie relacje z wszystkich czterech spotkań tej edycji Internet Academy Poland, które odbyły się pomiędzy 26 października a 7 grudnia 2016 r.

 

26 października

 

Pierwsze spotkanie drugiej edycji Internet Academy Poland odbyło się 26 października 2016 r. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Formuła pozostała bez zmian, podobnie jak i wysoki poziom prezentacji, które tym razem wygłosili mecenas Artur Piechocki oraz Michał Paliński z DELabu.

 

W pogoni za dostępem do naszych danych wielcy gracze internetowego rynku wystawiają na próbę systemy prawne wielu państw świata. Szczęśliwi... więcej »

Kategorie: Konferencje i seminaria Tagi: 2016, prawo, administracja, zatrudnienie, gry, Internet, IEEE, ICANN, handel elektroniczny, sprawozdania

Klub Informatyka: "SEN PREZESA - ponadto gramy rocka!" (relacja)

14.03.2006

Odsłon: 1031

W drugi wtorek marca o godz. 19.00 w restauracji Kilimanjaro na Bednarskiej 30 odbyło się spotkanie Klubu Informatyka pod hasłem SEN PREZESA - szybko, tanio i dobrze. Spotkanie miało wiosenny, odświeżający i nieco rozrywkowy charakter (jak rownież walory poznawcze).

 

Graliśmy w zespołową grę menedżerską: "SEN PREZESA - czyli szybko, tanio i dobrze"  w czasie której podejmowaliśmy decyzje strategiczne i operacyjne, błyskawicznie ocenialiśmy sytuację i ścigaliśmy się z konkurencją.

 

Na spotkaniu zagrała dla nas Orkiestra Zakładowa InfoVIDE pod dyrekcją Borysa Stokalskiego. Borys powiedział też kilka słów o świetnej inicjatywie pod nazwą RockIT. Muzykujący informatycy wszystkich krajów, łączcie się!

 

(ao)

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: po godzinach, gry, 2006, sprawozdania

Sieciowe Mikołajki w Klubie Informatyka (relacja)

14.12.2004

Odsłon: 1191

Grudniowe spotkanie Klubu Informatyka, ostatnie w tym roku, rozpoczął Marek Hołyński krótkim podsumowaniem kończącego się roku i ciepłymi życzeniami świąteczno-noworocznymi dla wszystkich.

 

Nasz Matrix codzienny

Spotkanie dedykowane było społecznościom sieciowym w ich roznych odmianach. Pierwsze wystąpienie należało do Edwina Bendyka i było ogólnym wprowadzeniem w tematykę sieci i zjawisk społecznych z tym związanych. Warto sięgnać po jego książkę "Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci"; w czytelni Onetu znaleźć można krótką recenzję, notkę o autorze i fragmenty książki.

 

Mud - co to takiego?

Paula Mozdrzewska, znana także jako MissDareDevil, studentka SWPS, opowiedziała o grach sieciowych - ich rodzajach i istotnych cechach, a następnie o społecznościach, które wokół takich gier się tworzą. Bywają to grupy (właściwie: klany), w który... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: po godzinach, prawo, gamifikacja, gry, 2004, społeczności, sprawozdania