// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// gry

Prawa autorskie do oprogramowania

22.02.2021

Odsłon: 132

16 lutego 2021, w kolejnym zdalnym, wirtualnym (jak kto woli: onlajnowym) Klubie Informatyka była mowa o prawach autorskich. Tematykę tę wszechstronnie omówiły dwie osoby o wykształceniu prawnicznym, ekspertki w swoich dziedzinach, to jest Agnieszka Wachowska z kancelarii TKP oraz Kamila Dulska-Maksara.

 

Z pierwszej prezentacji, którą prowadziła Agnieszka Wachowska słuchacze dowiedzieli się o ogólnych regulacjach prawnych na temat prawa autorskiego do oprogramowania. Zaprezentowane zostały zarówno podstawowe ustawy oraz założenia regulujące  sprzedaż praw autorskich, jak i garść ciekawostek, paradoksów, tudzież kruczków interpretacyjnych. Prezentacja w formie elektronicznej (format PDF), dla spragnionych wiedzy szczegółowej, jest stale gotowa do pobrania ... więcej »

Tagi: wideo, prawo, gry, oprogramowanie, sprawozdania, programowanie, 2021

Lutowy Klub 2021 - rozporządzanie prawami autorskimi

07.02.2021

Odsłon: 503

Zapraszamy na Klub Informatyka, który odbędzie się w trybie online już we wtorek 16 lutego (sesję telekonferencyjną rozpoczynamy o 18:00, natomiast pierwsza prezentacja zacznie się o 18:30). Tematem będą Prawa autorskie do oprogramowania i jak nimi skutecznie rozporządzać. Zaprezentują go dwie prelegentki: Kamila Dulska-Maksara oraz Agnieszka Wachowska. W części Program komputerowy jako utwór – kto jest twórcą i  co w programach podlega ochronie?  Agnieszka Wachowska przedstawi czym właściwie są prawa autorskie, jakie ich rodzaje rozróżniamy, a także kto jest twórcą aplikacji czy systemu komputerowego w świetle prawa autorskiego. Na przykładach przedstawione zostanie co może być chronione w ramach oprogramowania, a co nie.Kiedy oprogramowanie jest utworem wspó... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: prawo, zarządzanie, gry, oprogramowanie, zaproszenia, 2021

O sztucznej inteligencji w grach cyfrowych wideo

27.11.2019

Odsłon: 821

Tematyka listopadowego Klub Informatyka, zorganizowanego przez Oddział Mazowiecki PTI 19 bm, dotyczyła programowania gier wideo. Na spotkaniu w Audytorium Centralnym WEiTI Politechniki Warszawskiej zebrało się około 50 osób, z których wiele uczestniczyło w KI po raz pierwszy.

 

Trzech prelegentów z QED Software opowiedziało o  najnowszych algorytmach sztucznej inteligencji  stosowanych w grach wideo oraz o eksploracji danych pochodzących z gier. W ramach prezentacji przedstawiono tematy szczegółowe.  O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo opowiedział Maciej Świechowski. Uniwersalną architekturę AI wykorzystywaną w grach przedstawił  Rafał Tyl. Doświadczeniami z eksploracji danych z gier wideo w konkursach Knowledge PIT podzielił się z obecnymi Andrzej Janusz.

 

Bardzo ciekawie poprowadzone prezentacje uświadomiły słuchaczom z... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: wideo, gry, oprogramowanie, sprawozdania, sztuczna inteligencja, 2019

Listopadowy KI. Sztuczna inteligencja w grach wideo

30.10.2019

Odsłon: 1900

Oddział Mazowiecki najuprzejmiej zaprasza wszystkich chętnych na Klub Informatyka, który odbędzie się w Audytorium Centralnym (pietro 1) Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej WEiTI (Nowowiejska 15/19, zob. mapkę). Zapraszamy 19. listopada (wtorek), godz. 18-21. Pierwsza prezentacja rozpocznie się punktualnie o godzinie 18:30. Ustalone zostały trzy tematy związane z programowaniem gier wideo z zastosowaniem w nich mechanizmów sztucznej inteligencji:

 

  • Myślące boty? O najnowszych algorytmach AI, stosowanych w grach wideo - Maciej Świechowski
  • ... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: gry, zaproszenia, programowanie, sztuczna inteligencja, 2019

Geospatial Hackathon - Smart Tools for Smart Cities

08.02.2019

Odsłon: 1040

Wydział Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej przy współpracy firmy Globema - partnera Google, organizuje w dniach 22 i 23 lutego 2019 Hackathon Geoinformacyjny. Partnerami Hackathonu są Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Celem Hackathonu jest opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games.


Uczestnicy wykorzystując udostępnione przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii dane przestrzenne (BDOT 10k, cyfrowa ort... więcej »

Kategorie: Polecamy, Konferencje i seminaria Tagi: gry, zaproszenia, Projektowanie interakcji, programowanie, Geoinformatyka, 2019

Akademia Internetowa - relacje ze spotkań II edycji

08.12.2016

Odsłon: 2347

Inicjatorem drugiej edycji Akademii Internetowej był ICANN we współpracy z Oddziałem Mazowieckim PTI oraz Polskim Oddziałem IEEE Computer Society. Poniżej krótkie relacje z wszystkich czterech spotkań tej edycji Internet Academy Poland, które odbyły się pomiędzy 26 października a 7 grudnia 2016 r.

 

26 października

 

Pierwsze spotkanie drugiej edycji Internet Academy Poland odbyło się 26 października 2016 r. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Formuła pozostała bez zmian, podobnie jak i wysoki poziom prezentacji, które tym razem wygłosili mecenas Artur Piechocki oraz Michał Paliński z DELabu.

 

W pogoni za dostępem do naszych danych wielcy gracze internetowego rynku wystawiają na próbę systemy prawne wielu państw świata. Szczęśliwi... więcej »

Kategorie: Konferencje i seminaria Tagi: 2016, prawo, administracja, zatrudnienie, gry, Internet, IEEE, ICANN, handel elektroniczny, sprawozdania