// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// gry

Akademia Internetowa - relacje ze spotkań II edycji

08.12.2016

Odsłon: 719

Inicjatorem drugiej edycji Akademii Internetowej był ICANN we współpracy z Oddziałem Mazowieckim PTI oraz Polskim Oddziałem IEEE Computer Society. Poniżej krótkie relacje z wszystkich czterech spotkań tej edycji Internet Academy Poland, które odbyły się pomiędzy 26 października a 7 grudnia 2016 r.

 

26 października

 

Pierwsze spotkanie drugiej edycji Internet Academy Poland odbyło się 26 października 2016 r. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Formuła pozostała bez zmian, podobnie jak i wysoki poziom prezentacji, które tym razem wygłosili mecenas Artur Piechocki oraz Michał Paliński z DELabu.

 

W pogoni za dostępem do naszych danych wielcy gracze internetowego rynku wystawiają na próbę systemy prawne wielu państw świata. Szczęśliwi... więcej »

Kategorie: Konferencje i seminaria Tagi: 2016, prawo, administracja, zatrudnienie, gry, Internet, IEEE, ICANN, handel elektroniczny, sprawozdania

Klub Informatyka: "SEN PREZESA - ponadto gramy rocka!" (relacja)

14.03.2006

Odsłon: 392

W drugi wtorek marca o godz. 19.00 w restauracji Kilimanjaro na Bednarskiej 30 odbyło się spotkanie Klubu Informatyka pod hasłem SEN PREZESA - szybko, tanio i dobrze. Spotkanie miało wiosenny, odświeżający i nieco rozrywkowy charakter (jak rownież walory poznawcze).

 

Graliśmy w zespołową grę menedżerską: "SEN PREZESA - czyli szybko, tanio i dobrze"  w czasie której podejmowaliśmy decyzje strategiczne i operacyjne, błyskawicznie ocenialiśmy sytuację i ścigaliśmy się z konkurencją.

 

Na spotkaniu zagrała dla nas Orkiestra Zakładowa InfoVIDE pod dyrekcją Borysa Stokalskiego. Borys powiedział też kilka słów o świetnej inicjatywie pod nazwą RockIT. Muzykujący informatycy wszystkich krajów, łączcie się!

 

(ao)

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: po godzinach, gry, 2006, sprawozdania

Sieciowe Mikołajki w Klubie Informatyka (relacja)

14.12.2004

Odsłon: 453

Grudniowe spotkanie Klubu Informatyka, ostatnie w tym roku, rozpoczął Marek Hołyński krótkim podsumowaniem kończącego się roku i ciepłymi życzeniami świąteczno-noworocznymi dla wszystkich.

 

Nasz Matrix codzienny

Spotkanie dedykowane było społecznościom sieciowym w ich roznych odmianach. Pierwsze wystąpienie należało do Edwina Bendyka i było ogólnym wprowadzeniem w tematykę sieci i zjawisk społecznych z tym związanych. Warto sięgnać po jego książkę "Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci"; w czytelni Onetu znaleźć można krótką recenzję, notkę o autorze i fragmenty książki.

 

Mud - co to takiego?

Paula Mozdrzewska, znana także jako MissDareDevil, studentka SWPS, opowiedziała o grach sieciowych - ich rodzajach i istotnych cechach, a następnie o społecznościach, które wokół takich gier się tworzą. Bywają to grupy (właściwie: klany), w który... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: po godzinach, prawo, gamifikacja, gry, 2004, społeczności, sprawozdania

Klub Informatyka: "Fort Legionów wzięty!" (relacja)

10.08.2004

Odsłon: 397

Sierpniowe spotkanie Klubu Informatyka odbyło się w restauracji Forteca, która mieści się w Forcie Legionów, zabytkowej, IX wiecznej cytadeli położonej blisko Nowego Miasta wśród zieleni Parku Traugutta. Jedną z atrakcji spotkania było zwiedzanie podziemi cytadeli. Nikt nie zgubił się w podziemiach Fortu Legionów mimo ciemności, licznych zakrętów i rozgałęzień oraz rozmaitych drzwi i krat zamykanych i otwieranych przez naszego przewodnika. Korytarze kilkukondygnacyjnych podziemi Fortu naprawdę robią wrażenie. Trwają prace nad odkopaniem następnych pomieszczeń, zasypanych gruzem i ziemią. Dotychczas nie wiadomo do końca, czy Fort posiada podziemne połączenie z Cytadelą Warszawską. Przejścia prowadzące w stronę Wytworni Papierów Wartościowych, ku naszemu rozczarowaniu, są solidnie zamurowane. W Forcie kręconych było kilka filmów, a my mieliśmy okazję obejrzeć pomieszczenia przygotowane do rozpoczynającej się właśnie realizacji "Iwana Groźnego" - m.in. sypialnię i salę jadaln... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: gry, 2004, Fort Legionów, sprawozdania

Klub Informatyka: "O wolności (wyboru) słów kilka" (relacja)

09.09.2003

Odsłon: 465

Przemówieniem Marka Hołyńskiego rozpoczęliśmy nowy rok szkolny w Klubie Informatyka. Spotkanie odbyło się w Honoratce na Miodowej, gdzie zgromadziło się dość liczne grono członków PTI i zaprzyjaźnionego ISOCu.

 

Tematem pierwszej lekcji były podstawowe zasady gry w Go, które przedstawił zebranym Roman Pszonka, jeden z najlepszych polskich graczy i wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Go (trzecia pozycja w rankingu, siła gry 4 dan). Obecni okazali się bardzo pojętni, bo bronili się dość długo w rozgrywanych symultanicznie pojedynkach na malej planszy; jedna rozgrywka zakończyła się nawet porażką mistrza. Wszystkim, którzy chcieliby kontynuować przygodę z Go, można polecić strony www.go.art.pl, http://akademia.go.art.pl/ oraz (na przykład) www.kurnik.pl, gdzie o każdej porze można znaleźć chętnych do gry przez Internet.

 

Zas... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: 2003, ISOC, RWO, gry, sprawozdania

Klub Informatyka: "Machamy z trybuny" (relacja)

19.05.2003

Odsłon: 489

Klub Informatyka uczcił niedawne święto Pracy na kolejnym spotkaniu, które odbyło się w "Honoratce" na Miodowej.

 

Tematem przewodnim była praca w branży informatycznej - w tym dość kryzysowym wciąż okresie chcieliśmy wnieść nieco optymizmu do naszych rozmyślań o karierze zawodowej. Dlatego też zaprosiliśmy do udziału w spotkaniu osoby, którym się powiodło, choć ścieżka zawodowa każdej z nich była inna.

 

W pierwszej części spotkania nasi goście: Grażyna Szlapin, Jacek Gajewski, Rafał Mikolajczak i Aleksander Wyka opowiadali o tym, co aktualnie robią. Mówili też, o czym marzą, co wpłynęło na ich karierę, co było działaniem świadomym, a co dziełem przypadku. Wspominali o pasji, z jaką realizują swoje cele - i to chyba najbardziej ich wszystkich łączy.

 

Po części oficjalnej przeszliśmy do artystycznej. Cztery zespoły zagrały w PTI-poly - informatyczną mutację Monopoly - rozgrywka była naprawdę ostra,... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: 2003, ISOC, zatrudnienie, gry, sprawozdania