// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// prawo

Klub Informatyka: "Media elektroniczne, patenty, licencje" (relacja)

12.07.2005

Odsłon: 596

Lipcowe spotkanie Klubu Informatyka odbyło się we wtorek, 12 lipca, na pięterku kawiarni Coffee Point przy Krakowskim Przedmieściu.

 

Na spotkanie zaprosiliśmy Roberta Kroplewskiego, Dyrektora Departamentu Prawnego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który przedstawił nam główne założenia i intencje przygotowanej przez Radę propozycji strategii rozwoju mediów elektronicznych - patrz: strony KRRiT. Propozycja ta wzbudziła ostatnio wiele kontrowersji, zwłaszcza w zakresie propozycji dotyczących Internetu.

 

Drugim tematem merytorycznym były kwestie prawne związane z licencjami na oprogramowanie oraz związane z nim treści. Naszym gościem był Krzysztof Siewicz, prawnik specjalizujący się w tych zagadnieniach.

 

Przedstawione zostały również kulisy głosowania Parlamentu Europejskiego nad dyrektywą patentową i dystkutowaliśmy nad jej ko... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: prawo, media, 2005, KRRiT, sprawozdania

Sieciowe Mikołajki w Klubie Informatyka (relacja)

14.12.2004

Odsłon: 676

Grudniowe spotkanie Klubu Informatyka, ostatnie w tym roku, rozpoczął Marek Hołyński krótkim podsumowaniem kończącego się roku i ciepłymi życzeniami świąteczno-noworocznymi dla wszystkich.

 

Nasz Matrix codzienny

Spotkanie dedykowane było społecznościom sieciowym w ich roznych odmianach. Pierwsze wystąpienie należało do Edwina Bendyka i było ogólnym wprowadzeniem w tematykę sieci i zjawisk społecznych z tym związanych. Warto sięgnać po jego książkę "Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci"; w czytelni Onetu znaleźć można krótką recenzję, notkę o autorze i fragmenty książki.

 

Mud - co to takiego?

Paula Mozdrzewska, znana także jako MissDareDevil, studentka SWPS, opowiedziała o grach sieciowych - ich rodzajach i istotnych cechach, a następnie o społecznościach, które wokół takich gier się tworzą. Bywają to grupy (właściwie: klany), w który... więcej »

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: po godzinach, prawo, gamifikacja, gry, 2004, społeczności, sprawozdania