Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.
8 grudnia 2020, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej odbyło się ostatnie posiedzenie Zarządu Oddziału Mazowieckiego PTI pierwszego roku pandemii. Omówiono:
ostatnie przygotowania do Klubu Mikołajowego (tego samego dnia),
skreślenia z listy członków (z powodu niepłacenia składek),
plany najbliższych wydarzeń Klubu Informatyka,
kwestie przyjęć do społeczności OMaz nowych osób.
W wyniku głosowania, został przyjęty do społeczności oddziału kol. Łukasz Bryk. (@)
3 listopada odbyło się kolejne posiedzenie Zarzadu Oddziału Mazowieckiego PTI w formule online. W spotkaniu wzieło udział siedmioro z ośmiorga członków zarządu: Grzegorz Cenkier, Anna Cetnarowicz-Jutkiewicz, Jarosław Deminet, Andrzej Dyżewski, Maria Ganzha (prezes), Tomasz Szatkowski, Kajetan Wojsyk. Ponadto spotkanie obserwowali członkowie poszerzonego składu zarządu, tj Ewa Mizerska, przewodnicząca komisji rewizyjnej oddziału oraz Włodzimierz Marciński i Małgorzata Piątkowska, członkowie sądu koleżeńskiego oddziału. Przedmiotem obrad było:
omówienie planów tematyki na kolejne Kluby Informatyka,
kwestie rozwoju i aktualizacji strony WWW prowadzonej przez Oddział,
omówienie możliwości rozwojowych zakresu funkcji informatycznego systemu członkowskiego Sorga,
decyzja o organizacji Mikołajkowego Klubu Informatyka 8 grudnia w trybie online (szczegóły tego eksperymentalnego projektu już wkrótce).
13 października odbyło się kolejne posiedzenie Zarządu Oddziału Mazowieckiego PTI bieżącej kadencji (zdalne). W spotkaniu uczestniczyło 7 z ośmiorga członków zarządu. Omówiono takie kwestie jak plany tematów Klubów Informatyka, odwołanie Spotkania Mikołajkowego, plany kolejnych posiedzeń zarządu. Głosowano nad przyjęciem nowych osób w poczet członków oddziału.
Wśród planów tematyki na najbliższe Kluby Informatyka OMaz wymieniano: sieci 5G (październik), robotyka, obróbka danych z kosmosu, jakość danych w rejestrach urzędowych, przyszłość informatyki i jej wzorce. Zarząd jest otwarty na inne propozycje i zachęca wszystkich do zgłaszania pomysłów, które przyjaźnie zostaną rozpatrzone.
Wobec obserwowanej dynamiki rozwoju epidemii Zarząd zdecydował o odwołaniu tegorocznego grudniowego spotkania koleżeńskiego tradycyjnie rozpoznawanego jako Mikołajki.
Zarząd przegłosował (pozytywnie) przyjęc... więcej »
Sytuacja epidemiczna sprawia, iż utrzymuje się zagrożenie zdrowotne dla wszystkich osób pragnących spotkać się i porozmawiać na tematy informatyczne oraz okołoinformatyczne. Oddział Mazowiecki PTI cierpi na takie same ograniczenia, jak wszyscy inni. Jednak społeczność nie poddaje się i próbuje na bieżąco realizować zadania, które przynosi życie. Mimo okresu wakacyjnego Zarząd Oddziału nowej kadencji przeprowadził już pięć spotkań: w czerwcu (5 czerwca - ukonstytuowanie zarządu, 16 czerwca - debata przedzjazdowa), 7 lipca, 25 sierpnia i 1 września, Tylko jedno spotkanie, w lipcu, przeprowadzono w trybie bezpośrednim. W pozostałych korzystano z narzędzi telekonferencyjnych. Co ustalono:
w głosowaniu elektronicznym zatwierdzono przyjęcie czterech nowych osób do naszej społeczności, są to:
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami we wtorek 16 czerwca odbyło się zdalne, telekonferencyjne zebranie Delegatów Oddziału Mazowieckiego na XIII Zjazd PTI (27 czerwca). W trwającej ponad dwie godziny wymianie myśli i opinii uczestniczyło ok. 25 osób, w tym nie tylko delegaci, ale także obserwatorzy. Oddział Mazowiecki jest bardzo liczny - reprezentuje go 18 delegatów z wyboru, a ponadto 7 członków honorowych, którym przysługują statutowe prawa do uczestnictwa w każdym zjeździe PTI. Delegatów czekają odpowiedzialne decyzje: wybory władz PTI, a wraz nimi wytyczenie strategii Towarzystwa na najbliższe trzy lata. Wśród delegatów Mazowsza znajduje się kandydat na prezesa nadchodzącej kadencji 2020-2023. Jest nim kol. Wiesław Paluszyński (nb. delegat o statusie honorowym). Podczas telezebrania omówił on swoja wizję pracy oraz, w... więcej »
W trzy dni po Walnym Zgromadzeniu Członków Oddziału (WZCO), tj 5 czerwca br. odbyło się pierwsze posiedzenie zarządu Oddziału Mazowieckiego w nowym składzie. Frekwencja była stuprocentowa (aczkolwiek jeden uczestnik nieco spóźnił się). Zgodnie z nowym ogólnopolskim zwyczajem, zebranie odbyło się w trybie zdalnym. Zarząd ukonstytuował się, podjął pierwsze decyzje i nakreślił plany działania na najbliższe tygodnie i miesiące. Chronologicznie:
zarząd przydzielił trojgu członków funkcje zdefiniowane: skarbnika (Anna Cetnarowicz-Jutkiewicz), sekretarza (Jarosław Deminet), wiceprezesa d.s. komunikacji (Andrzej Dyżewski), funkcja prezesa (Maria Ganzha) została przydzielona wcześniej na mocy głosowania WZCO,
zebranie Delegatów przed XIII Zjazdem PTI planowane jest na wtorek ... więcej »