// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// Aktualności

Geospatial Hackathon - Smart Tools for Smart Cities

08.02.2019

Odsłon: 46

Wydział Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej przy współpracy firmy Globema - partnera Google, organizuje w dniach 22 i 23 lutego 2019 Hackathon Geoinformacyjny. Partnerami Hackathonu są Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Celem Hackathonu jest opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games.


Uczestnicy wykorzystując udostępnione przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii dane przestrzenne (BDOT 10k, cyfrowa ortofotomapa, modele budynków 3D) dla jednego z trzech obszarów w Warszawie:

 

  • Osiedla Kamionek,
  • Portu Praskiego,
  • Miasteczka Wilanów,

 

opracują w ramach Hackathonu aplikację geoinformacyjną stanowiącą odpowiedź na pytanie jak przy pomocy gry efektywnie i efektownie zarazem przekazać mieszkańcom informacje o planowanych kierunkach rozwoju miasta. Podczas Hackathonu dopuszczalne będzie wykorzystanie narzędzi:

 

  • w zakresie modelowania 3D: ESRI CityEngine, FME, Trimble SketchUp, Blender
  • w zakresie opracowania i modyfikacji gier: Unity, Unreal Engine, MCreator (Minecraft), Cities: Skylines oraz wspierających narzędzi programistycznych
  • dopuszczalne jest także opracowanie gry z wykorzystaniem API Google Maps i Google Earth

 

Zarejestrowanym uczestnikom Hackathonu udostępnione zostaną cyfrowe dane przestrzenne: BDOT 10k, ortofotomapa, numeryczny model rzeźby terenu oraz modele 3D budynków, a także licencje na oprogramowanie FME, CityEngine, Minecraft i Cities: Skylines. Organizatorzy zapewniają wyżywienie podczas Hackathonu i poprzedzających go warsztatów.

 

Dla zwycięzców przewidywane są cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów i sponsorów hackathonu: Globemę, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Microsoft, Google Cloud, ESRI Polska, Cities: Skylines oraz Mind Cloud. Dla chętnych organizowane są warsztaty technologiczne z wykorzystaniem FME Server, CityEngine oraz Minecraft. Do udziału zaprasza się zarówno uczestników indywidualnych, jak i zespoły 2-, 3- lub 4-osobowe.

 

Pomocne źródła informacji

 

 

Co? Gdzie? Kiedy?

 

  • termin 22-23.02 2019 Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej, ul. Rektorska 4, 00-614 Warszawa
  • rozpoczęcie Hackathonu o godz. 17 w piątek 22 lutego
  • zakończenie ok. godz. 16 w sobotę 23 lutego

 

Słowa kluczowe: inteligentne miasto 4.G - geoinformacja, geoinformatyka, geopartycypacja, grywalizacja

Kategorie: Polecamy, Konferencje i seminaria Tagi: gry, zaproszenia, Projektowanie interakcji, programowanie, Geoinformatyka, 2019