// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// Aktualności

Internet - RODO i profilowanie klientów

29.03.2018

Odsłon: 139

Marzec obfitował nam w Kluby Informatyka. W tym miesiącu odbyły się aż dwa. Zdawałoby się, że organizatorzy postanowili nadrobić lukę styczniową, kiedy to Oddział Mazowiecki chwilowo zaniechał męczenia swojej społeczności.

 

Rozpoczęcie, stoją: Gabriella Schittek (ICANN), Paweł Lewandowski (MediaCom), obok Katarzyna Buczkiewicz (APLaw).
 

W czasie drugiego marcowego klubu, który się odbył w wielkotygodniowy wtorek (27 marca) w BUW, była mowa o technikach profilowania użytkowników Internetu, a także o zagrożeniach dla tego profilowania wynikających ze zbliżającego się w końcu maja wprowadzenia w życie unijnego ustawodawstwa RODO (rozporzadzenie o ochronie danych osobowych). Pierwszy swoją prezentację wygłosił Paweł Lewandowski, Digital Trading Director w agencji multimedialnej MediaCom. Przedstawił on problematykę od strony marketingowej a także technologicznej. Omówił różne techniki profilowania klientów, pozwalające na kategoryzację użytkowników według z góry określonych kryteriów podziału. Wykonywane w ogromnej skali i z wykorzystaniem mechanizmów bardzo zaawansowanych informatycznie.

 

Prelegent przedstawił też dane statystyczne o klientach polskich, i ich różnice zachowań względem średniej europejskiej. Dla przykładu: polski internauta znacznie częściej używa wyszukiwarki Google niż inni. Jednocześnie jego poziom akceptacji reklam mimo oglądania bezpłatnych treści  jest znacznie poniżej średniej obserwowanej w UE. Zapowiadany pierwotnie z tym tematem Dobromir Ciaś z EDGE NPD niestety nie mógł wystąpić z uwagi na pilny wyjazd służbowy.

 

Prezentację podobnych zagadnień ale od strony prawnej przeprowadził mec. Artur Piechocki (zdjęcie poniżej) z kancelarii APLaw, specjalizujący się między innymi w zagadnieniach nowych technologii i Internetu. Zwrócił uwagę, że po wejściu w życie uregulowań RODO niektóre z prezentowanych technik poszukiwania klientów nie będą tak łatwo i powszechnie używane jak obecnie.

 

 

Klub Informatyka Oddziału Mazowieckiego PTI organizowany był wspólnie z Internet Academy by ICANN, Kancelarią Prawną APLAW, Kołem Naukowym Własności Intelektualnej IP działającym na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Mimo przedświątecznej pory klub zgromadzil ponad 40 osób, co uznać należy za frekwencję bardzo wysoką. (d)

 

Klub tradycyjnie był nagrywany. W ciągu najbliższych tygodni zostaną zaprezentowane prawie 2 godziny materiału filmowego z tego wydarzenia.

 

Kategorie: Klub Informatyka Tagi: wideo, prawo, Internet, Internet Academy, ICANN, handel elektroniczny, sprawozdania, 2018