// Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Informatycznego
gazeta

Bieżące informacje o działaniach, inicjatywach i spotkaniach organizowanych przez Oddział Mazowiecki PTI oraz ogłoszenia i informacje dla członków Oddziału.

// Aktualności

Trzecie spotkanie II edycji Akademii Internetowej

22.11.2016

Odsłon: 549

23 listopada (środa) tradycyjnie w BUW, w godzinach 10.00–12.00 odbędzie się kolejne (trzecie z czterech) spotkanie II edycji Akademii Internetowej. Akademia jest organizowana przez ICANN przy współpracy Oddziału Mazowieckiego PTI oraz Polskiego Oddziału IEEE  Computer Society. Uczestnictwo bezpłatne! Każdy użytkownik i entuzjasta Internetu mile widziany! Więcej informacji na temat Akademii oraz pełen harmonogram drugiej edycji IAP znaleźć można na stronie internetowej www.internetacademy.pl. Sprawozdania z dotychczasowych spotkań zamieszczamy w portalu OMaz PTI.
 

W trakcie trzeciego spotkania prelegenci będą omawiali kwestie związane z Internetem w sektorze publicznym, w szczególności publicznego udostępniania danych, a ponadto sytuacje naruszania własności intelektualnej wobec uczestników gier online. Tematyka wykładów:

 

Otwarte dane. Fundament czy fasada nowoczesnego państwa? - Krzysztof Izdebski, Fundacja e-Państwo

 

Mimo rozwoju segmentu otwartych danych wydaje się że polityką rządzi populizm. Obserwujemy również, że kraje, które mogą pochwalić się dużym zaangażowaniem w otwieranie swoich zasobów naruszają jednocześnie prawa człowieka i zasady rządów prawa. Czy rolą otwierania danych powinno być wyłącznie ułatwienie życia administracji, biznesowi i mieszkańcom, czy powinniśmy raczej wspierać te obszary, w których otwarte dane służyć powinny rozwojowi mechanizmów demokratycznych? Podczas wykładu zastanowimy się nad odpowiedzią na to pytanie oraz nad tym czy otwarte dane mają rzeczywisty wpływ na podejmowanie decyzji politycznych w oparciu o przesłanki merytoryczne, a nie emocje.


Gry wideo online – naruszenie praw własności intelektualnej (wybrane przykłady) - Ireneusz Matusiak, PIIT

 

Celem prezentacji jest przedstawienie sytuacji granicznych, w czasie których może dojść do naruszenia szeroko rozumianych praw własności intelektualnej zarówno przez „biernych” uczestników gier komputerowych on-line, jak i tych osób, które same zamierzają stworzyć własna grę komputerową. Wyjaśniona zostanie m.in. kwestia praw uczestników gier typu MMORPG do wytworów ich własnej twórczej działalności o indywidualnym charakterze – awatarów oraz możliwości ich przenoszenia pomiędzy grami komputerowymi.


O prelegentach:

 

 

 

Krzysztof Izdebski - Fundacja ePaństwo - dyrektor programowy. Prawnik i aktywista. Chce by państwo działało sprawnie i wierzy, że zależy to tylko od chęci polityków. Denerwuje się, gdy ktoś nie chce mu udostępnić informacji albo go oszukuje. Szczególnie jeśli robią to politycy.

 

 

 

Ireneusz Matusiak - Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), Prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych. Były sędzia sądów warszawskich. Radca prawny. Doktor prawa – doktorat z zakresu prawa autorskiego: „Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego”. Od 2003 r. Prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji w Warszawie. W ramach swoich zainteresowań prawnymi aspektami gier komputerowych, aktywnie uczestniczy w pracach Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR) oraz w komitecie prawnym Interactive Software Federation of Europe. Autor monografii i opracowań dotyczących gier komputerowych. Panelista lub wykładowca tematycznych konferencji dotyczących prawa autorskiego w społeczeństwie informacyjnym. Doradca prawny firm z sektora IT. Pełnomocnik wydawnictw w procesach o ochronę dóbr osobistych i z zakresu prawa prasowego.

 

 

 

Kategorie: Konferencje i seminaria Tagi: 2016, Internet, IEEE, ICANN, zaproszenia